För dig som driver en mataffär

Hur hjälper PrisAppen mig och mina kunder?

PrisAppen är en lokal app som hjälper just din kund. Han eller hon kanske är på jobbet, gör ett ärende eller hämtar på dagis när den eviga frågan dyker upp. Vad ska vi äta till middag? Med PrisAppen kan du hjälpa din kund just där och då. I PrisAppen finns, (precis som hos hitta.se) både din och dina konkurrenters butiker, PrisAppen marknadsför inte en enskild kedja och vi jämför inte priser i oändlighet. Vi finns för att hjälpa din kund att snabbt och lätt hitta just dina erbjudanden.

Din butik finns redan i PrisAppen. Vill du ha SMALL, MEDIUM eller LARGE?

Skicka oss en intresseanmälan så bestämmer vi sedan tillsammans vilket paket som är bäst för dig.

  • Klimatsmart!

    Klimatsmart!

    Många av dina kunder har ”Ingen Reklam!” på brevlådan. Med PrisAppen når du dem snabbt, billigt och miljösmart.

  • Enkelt och billigt!

    Enkelt och billigt!

    Du har fått tag i ett stort parti till ett bra pris eller så har du varor som du snabbt vill få ut till dina kunder. Med PrisAppen når ditt erbjudande dina kunder på några minuter. Du har total kontroll och det är dessutom billigt!

  • Du finns redan med!

    Lugn, du finns redan med!

    Din butik finns redan i PrisAppen. Vill du ha SMALL, MEDIUM eller LARGE? Skicka oss en intresseanmälan så bestämmer vi sedan tillsammans vilket paket som är bäst för dig.

    Har vi missat din butik? Maila oss på butiker@prisappen.se.

Priser

BAS-Paketet

Din butik betalar 0:-
I PrisAppen visas butiksnamn, adress, telefonnummer samt logga vid er geografiska position på karta i telefonen.

SMALL

Din butik betalar 99:-/vecka
Som BAS-Paketet ovan samt att PrisAppen registrerar och publicerar din kedjas ”TV-annonserade” varor (ca 10 varor). Vi visar dina öppettider samt övriga tjänster (postombud, tipsombud etc.) Du kan nå obegränsat antal kunder. (Om utskicken dagligen ses av 150 kunder kostar varje marknadsförd vara 2 öre i kontaktkostnad / per erbjudande).

MEDIUM

Din butik betalar 299:-/vecka
Som BAS-Paketet + SMALL ovan, dessutom registrerar och publicerar PrisAppen ytterligare trettio annonsvaror. (Om utskicken dagligen ses av 150 kunder är kontaktkostnaden 0,9 öre / per erbjudande).

LARGE

Din butik betalar 499:-/vecka
Som BAS-Paketet + SMALL + MEDIUM men nu får du dessutom inloggning till vårt adminsystem. Du och dina medarbetare kan direkt i butiken registrera oändligt antal erbjudanden. (Om ni registrerar fem erbjudanden per dag och utskicken dagligen ses av 150 kunder kostar varje marknadsförd vara 0,7 öre i kontaktkostnad / per erbjudande).

För många handlare understiger således årskostnaden för LARGE kostnaden för portot till en veckas tryckt reklamutskick.

Din butik finns redan i PrisAppen. Vill du ha SMALL, MEDIUM eller LARGE? Skicka oss en intresseanmälan så bestämmer vi sedan tillsammans vilket paket som är bäst för dig.

Abonnemang kan sägas upp med omedelbar verkan.
Fakturering sker månadsvis. Alla priser ex moms.

Instruktionsfilm till er handlare

Så kom igång redan nu! Skicka oss en intresseanmälan

Vanliga frågor från er handlare

  • Är PrisAppen gratis för min kund?

    Ja naturligtvis, bara att ladda ner till telefonen.

  • Finns appen både för iPhone och Android telefoner?

    Ja.

  • Kan mina konkurrenter se mina erbjudanden?

    Ja, alla kan se dina erbjudanden, både kunder och konkurrenter men du kan naturligtvis även se vad de har att erbjuda.

  • Varför hittar jag inga recept i PrisAppen?

    Vi är neutrala, smak är olika, bra recept som passar dig hittar du på internet. PrisAppen är enkel. Se aktuella erbjudanden, bestäm middag, åk till butiken. Tittar solen fram kanske det blir något grillat. Snabbt, smart och gratis.

  • När får kunden reda på att jag skickat ut ett nytt erbjudande?

    Antingen ser kunden din butik i appen för att han eller hon befinner sig i närheten. Eller så har kunden gjort din butik till Favorit i appen. Kunden får då ett push-meddelande när dina erbjudanden lagts in.

  • Kan kunden stänga av pushen i sin telefon?

    Ja, under "inställningar" i telefonen kan kunden inaktivera sina pushnotifieringar. Detta hindrar naturligtvis inte dina erbjudanden från att synas i PrisAppen.

  • Hur får min kund reda på att jag skickar ut erbjudanden via PrisAppen?

    Du kan ladda ner vårt marknadsföringsmaterial, spela vår radioreklam i butiken eller skriv ut och sätta upp PrisAppen-information på lämpliga ställen i butiken. Det finns material i flera format, allt ifrån 70X100 till små lappar att lägga i kassan. (Sätt gärna upp en påminnelse om PrisAppen vid skrivaren så de som skyltar om i butiken inte glömmer att registrera erbjudandet).

  • Varför syns inte mina öppettider i PrisAppen?

    För att själva ändra informationen om er butik, t.ex. öppettider, ombudsinformation etc behövs ett SMAL, MEDIUM eller LARGE abonnemang.

  • Vem kan skicka ut erbjudanden?

    När du registrerat din butik (skickat en intresseanmälan) hos PrisAppen.se får du efter en kort tid därefter inloggningsuppgifter via mail. Som administratör kan du sedan ge dina medarbetare egna inloggningsuppgifter.

  • Hur registrerar jag ett erbjudande?

    Se instruktionsfilmerna med demos längst ner på den här sidan.

  • När kan jag lägga upp erbjudanden?

    Med LARGE kan ni registrera hur många erbjudanden som helst, dygnet runt, året om. Ni bestämmer själva. Era nya erbjudanden publiceras direkt och de ligger kvar i dina kunders telefoner tills erbjudandet gått ut (eller ni inaktiverat det). Ni kan ändra i texten ända tills ni är nöjda och trycker på “Publicera”.

  • Kan jag korrigera ett erbjudande som jag redan publicerat?

    Ja, när som helst. Om varan tagit slut är det bara att ta bort erbjudandet.

  • I vilken ordning publiceras mina erbjudanden?

    Sist in hamnar högst upp. Lägger ni t.ex. femton erbjudanden så kan ni sortera dem innan ni trycker på "Publicera".

  • Hur vet jag att våra erbjudanden når ut?

    Du kan i den statistik ni får, se hur många som sett era erbjudanden, hur många som gjort er butik till sin favorit, hur ofta era kunder använder PrisAppen, vilka erbjudanden som fångar kundens intresse etc.

  • Kan jag spara ett erbjudande så jag kan återanvända texten senare?

    Ja, alla dina erbjudanden ligger arkiverade så ni kan ta fram dem igen, ge dem nya datum eller kanske ett annat pris. Ni kan även ändra informationstexten.

  • Varför är det fel information om min butik? Hur ändrar jag det?

    Uppgifterna om er är plockade från internet, har det blivit fel så får ni gärna skicka ett mail till support@prisappen.se så rättar vi till felet.

  • Hur får jag hjälp?

    Antingen drar du musen över inmatningsfältet och följer instruktionen som dyker upp i informationsrutan eller så skriver du in ett sökord i sökrutan. Hittar du inget bra svar skickar du ett mail till support@prisappen.se så kontaktar vi dig.